Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

οι ΣΑΔΙΣΤΕΣ του ΙΜΕΠΟ

http://www.imepo.gr/legislation-greek-gr.html
Προς : Περιφέρειες της Χώρας
1.Δ/νσεις Αλλοδαπών και
Μετανάστευσης
2.Τμήματα Αστικής Κατάστασης
και Αλλοδαπών και Μετανάστευσης
(με την παράκληση να κοινοποιηθεί
άμεσα στους Ο.Τ.Α. χωρικής σας
αρμοδιότητας)
Εγκύκλιος αριθ. 53
ΘΕΜΑ:Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3386/05,
όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις διατάξεις του ν.3536/2007
Σε συνέχεια της υπ’αριθ.30/2007 ερμηνευτικής, των διατάξεων του ν.3536/07,
εγκυκλίου της υπηρεσίας μας, θεωρήσαμε σκόπιμο να σας παρέχουμε περαιτέρω
διευκρινήσεις,
προκειμένου να αποφευχθεί, όσο το δυνατόν, η ταλαιπωρία των
υπηκόων τρίτων χωρών και να καταστεί άμεσα δυνατή η απλούστευση των
διαδικασιών, προς όφελος τόσο των υπηκόων τρίτων χωρών όσο και των υπηρεσιών.
Για το λόγο αυτό, σας αποστέλλουμε μια συνοπτική κωδικοποίηση των
βασικών μεταβολών που επιφέρει ο ν. 3536/07, σε συνδυασμό με τις διατάξεις που
ρυθμίζουν σε μεταβατικό επίπεδο τις συγκεκριμένες μεταβολές καθώς και θεμάτων
που έχουν ρυθμιστεί με προγενέστερες εγκυκλίους και σχετικά έγγραφα, προκειμένου
να χρησιμοποιηθεί ως εύχρηστος οδηγός για την άμεση αντιμετώπιση όσο το δυνατόν
περισσότερων ζητημάτων.
Ειδικότερα, σας γνωρίζουμε, κατά ενότητα, τα παρακάτω:
----------------------
πιάστε 40 σελίδες μπερδέματος , περιπτώσεων , υποπεριπτώσεων , ειδικών περιπτώσεων και εξαιρέσεων.. που πραγματικά κάνουν την ζωή των μεταναστών απλούστερη ....
----------------------------------------------------------------

β) Η άδεια διαμονής για ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα μπορεί
να ανανεώνεται εφόσον:
􀂉 Η εγκριθείσα δραστηριότητα εξακολουθεί να ασκείται και εφόσον
αποδεικνύεται ότι έχει διατεθεί για το σκοπό αυτόν τουλάχιστον το
ποσό των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ
􀂉 Πρόκειται για την ίδια δραστηριότητα
􀂉 Έχουν εκπληρωθεί οι φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις και
􀂉 Η δραστηριότητα εξακολουθεί να ασκείται εντός των ορίων του ίδιου
νομού
Από τα παραπάνω, προκύπτει σαφώς, ότι κατά την ανανέωση των αδειών
διαμονής θα πρέπει να ελέγχεται η πλήρωση των συγκεκριμένων προϋποθέσεων και
μόνο και δεν θα πρέπει να προβαίνετε σε περαιτέρω ελέγχους, για τους οποίους δεν
26
υφίσταται ρητή εξουσιοδότηση από τις διατάξεις του νόμου, εκφεύγουν των
αρμοδιοτήτων σας και η ευθύνη διερεύνησής τους ανάγεται στην αρμοδιότητα άλλων
υπηρεσιών.
Ειδικότερα, αναφορικά με την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων,
σας γνωρίζουμε η εν λόγω διάταξη δεν συναρτάται επ’ ουδενί με τον έλεγχο του
ύψους του δηλωθέντος ή του φορολογητέου εισοδήματος, καθότι το ύψος του
εισοδήματος δεν αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την ανανέωση της εν λόγω άδειας
διαμονής, όπως και για την ανανέωση όλων των τύπων αδειών διαμονής του νόμου,
αφού δεν αποτελεί, βάσει των διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του ν.3386/05, γενική
και οριζόντια προϋπόθεση του δικαιώματος διαμονής ούτε προβλέπεται από τα
οριζόμενα στην 24103/05 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σχετικά με τον καθορισμό
απαιτούμενων για τη χορήγηση και ανανέωση των αδειών διαμονής δικαιολογητικών.
Σε όσες περιπτώσεις το δικαίωμα διαμονής συναρτάται με απόδειξη επαρκών
πόρων, αναφέρεται ρητά στο νόμο και στην υπ’αριθ.4415/06 κοινή υπουργική
απόφαση.
Συνεπώς, ο έλεγχος της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων
συνίσταται σε διερεύνηση της τήρησης των υποχρεώσεων που πηγάζουν από την
φορολογική νομοθεσία της χώρας.
Αναφορικά με την εκπλήρωση των ασφαλιστικών υποχρεώσεων, σας
γνωρίζουμε ότι σε περιπτώσεις που οι υπήκοοι τρίτων χωρών απασχολούν
προσωπικό, θα αναζητείται, πλην της εκπλήρωσηςτων ασφαλιστικών υποχρεώσεων
του ενδιαφερόμενου και ασφαλιστική ενημερότητα.
Αναφορικά με την πρακτική που τηρείται από κάποιες υπηρεσίες οι οποίες
κατά τον έλεγχο των προϋποθέσεων ανανέωσης της άδειας διαμονής για ανεξάρτητη
οικονομική δραστηριότητα προβαίνουν σε έλεγχο του ύψους του δηλωθέντος ή του
φορολογητέου εισοδήματος προκειμένου αυτό να εκληφθεί ως αποδεικτικό
βιωσιμότητας μιας επιχείρησης, σας γνωρίζουμε ότι για τη βιωσιμότητα μιας
επιχείρησης συνεκτιμώνται πολλά στοιχεία, μεταξύ των οποίων το είδος της
δραστηριότητας, το χρονικό διάστημα λειτουργίας της επιχείρησης, η κάλυψη των
εξόδων και των υποχρεώσεών της και κυρίως το γεγονός ότι για τη διαπίστωση της
βιωσιμότητας μιας επιχείρησης δεν λαμβάνουμε υπόψη, ως δείκτη, ένα αποδεικτικό
που έχει στιγμιαίο χαρακτήρα, αναφέρεται δηλαδή σε συγκεκριμένο χρονικό
διάστημα, αλλά προοδευτικό.
Εξάλλου αποτελεί βάσιμο ενδεχόμενο ότι μια επιχείρηση κατά τα πρώτα
χρόνια της λειτουργίας της μπορεί να είναι ζημιογόνος.
Συνεπώς, επειδή η εν λόγω διερεύνηση αφενός δεν προκύπτει από τις
διατάξεις του νόμου και αφετέρου δεν θεωρείται επαρκής, θεωρούμε ότι δεν συνιστά
λόγο απόρριψης της αίτησης ανανέωσης και εφόσον ο υπήκοος τρίτης χώρας, είναι
φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερος και πληροί τις εκ του νόμου οριζόμενες
λοιπές προϋποθέσεις ανανέωσης της άδειας διαμονής του και κατοχύρωσης του
δικαιώματος διαμονής του, θα πρέπει να προβαίνετε σε ανανέωση
Αναφορικά με την εξέταση των προϋποθέσεων που σχετίζονται με τη
διακρίβωση της άσκησης της ίδιας δραστηριότητας για την οποία έχει αδειοδοτηθεί ο
υπήκοος τρίτης χώρας, εντός των ορίων του ίδιου νομού, σας γνωρίζουμε ότι ο
υπήκοος τρίτης χώρας έχει δικαίωμα να επεκτείνει τη δραστηριότητά του εντός του
ίδιου νομού, με την δημιουργία υποκαταστημάτων, καθώς και να προβεί σε
επέκταση, ομοειδούς χαρακτήρα, της αρχικής δραστηριότητας, εφόσον σε κάθε
περίπτωση παραμένει ως βασικός πυρήνας η αρχική του δραστηριότητα, αυτή
27
για την άσκηση της οποίας έχει εγκριθεί η σκοπιμότητα άσκησής της και του
έχει χορηγηθεί η αντίστοιχη άδεια..
Π.χ. υπήκοος τρίτης χώρας έχει λάβει άδεια διαμονής προκειμένου να
ασκήσει ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα που αφορά σε απόκτηση
εισοδήματος από επιχείρηση πώλησης ενδυμάτων και προβαίνει σε έναρξη
βιοτεχνίας, στα όρια του ίδιου νομού, στην οποία παράγει τα ενδύματα που πωλεί.
Εφόσον ο συγκεκριμένος υπήκοος τρίτης χώρας έχει ενημερώσει την οικεία
υπηρεσία της Περιφέρειας για τη μεταβολή που επήλθε στην δραστηριότητά του,
λόγω επέκτασης της επιχείρησής του, και έχει διατηρήσει τον αρχικό πυρήνα της
δραστηριότητάς του, δηλαδή το κατάστημα πώλησης ενδυμάτων, θεωρούμε ότι
πληροί τις προϋποθέσεις ανανέωσής της.
Αντιθέτως δεν εξετάζεται υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η περίπτωση υπηκόου
τρίτης χώρας, ο οποίος έλαβε την αντίστοιχη άδεια διαμονής για άσκηση
ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας που αφορά σε επιχείρηση παροχής
υπηρεσιών, π.χ. μεταφραστικό γραφείο και προχώρησε και στην έναρξη και
λειτουργία κομμωτηρίου, καθότι διατηρεί μεν την επιχείρηση βάσει της οποίας
αδειοδοτήθηκε, αλλά η επέκταση αφορά σε άλλου τύπου δραστηριότητα με την οποία
ο αρχικός πυρήνας της δραστηριότητάς του δεν συνδέεται.
Προκειμένου να μην υποχρεώνονται σε αναχώρηση από τη χώρα, υπήκοοι
τρίτων χωρών κάτοχοι αδειών διαμονής για ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα,
οι οποίοι διαμένουν νόμιμα και επί μακρό χρονικό διάστημα στην ελληνική
επικράτεια και για διάφορους λόγους δεν έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη
δραστηριότητα για την άσκηση της οποίας έχουν αδειοδοτηθεί, προβλέπεται η
δυνατότητα αλλαγής σκοπού και κατά τη διάρκεια ισχύος της εν λόγω άδειας
διαμονής, εφόσον, μετά την ανανέωση της άδειας διαμονής που είχε χορηγηθεί για
ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα, για τον ίδιο λόγο, η δραστηριότητα
αποδεδειγμένα διακοπεί.
Οι ανωτέρω υπήκοοι τρίτων χωρών, εφόσον δηλώσουν στην οικεία υπηρεσία
της Περιφέρειας τη διακοπή της λειτουργίας της δραστηριότητάς τους και
προσκομίσουν, εντός μηνός βεβαίωση διακοπής από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. θα πρέπει
να αιτηθούν άδεια διαμονής για την κατηγορία που επιθυμούν, προσκομίζοντας τα
δικαιολογητικά που απαιτούνταιγια την αρχική χορήγηση της άδειας διαμονής.
Η άδεια διαμονής που θα χορηγείται θα έχει διετή διάρκεια ισχύος με έναρξη
ισχύος την ημερομηνία της αίτησής τους.
Σε περιπτώσεις υπηκόων τρίτων χωρών κατόχων άδειας διαμονής για
ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα των οποίων τα αιτήματα ανανέωσης αδειών
διαμονής απορρίπτονται, θα πρέπει να χορηγείται, βάσει των διατάξεων της
παραγράφου 4 του άρθρου 25 του ν.3386/05, προθεσμία μέχρι έξι μήνες για την
αναχώρησή του από την Ελλάδα, εφόσον βέβαια αυτό κρίνεται αναγκαίο για την
εκκαθάριση της επιχείρησής του.
Προκειμένου ο υπήκοος τρίτης χώρας να διευκολύνεται στις τυχόν
απαιτούμενες συναλλαγές του με άλλες υπηρεσίες θα του χορηγείται, με
απόφαση του Γενικού Γραμματέα, άδεια διαμονής εξάμηνης διάρκειας, η οποία
θα εκδίδεται με μορφή απόφασης.
------------------------------------------------------
αρτζι μπορτζι και λουλάς δηλαδή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου