Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ..

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ
ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
Των:
α) Τσιάκαλου Γεώργιου του Σταύρου και της Βασιλικής, καθηγητή ΑΠΘ –Πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ,
β) Πλωμαρίτης Ευστρατιος του Αθανασίου και της Χριστίνας, νομαρχιακός σύμβουλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης,
γ) Κουράκης Αναστάσιος του Στυλιανού και της Μαλαματής, καθηγητής Πανεπιστημίου, Δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης,
δ) Μπρεκάση Μαριάννα του Αντωνίου και της Χρυσούλας, νομαρχιακός σύμβουλος,
ε) Μηταφίδης Τριαντάφυλλος του Ανδρέα και της Φωτεινής εκπαιδευτικός, πρόεδρος Γ ΕΛΜΕ Θες/κης,
στ) Γκλαρνέτατζης Νικόλαος του Γεωργίου και της Μαρίνας ,εκπαιδευτικός, Γραμματέας της «Γραμματείας μεταναστών της Ε.Δ.Ο.Θ»,
ζ) Παυλίδης Νικόλαος του Παύλου και της Αικατερίνης, γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής του Συνασπισμού
η) Ζδούκος Θεόδωρος του Κωνσταντίνου και της Θεοδώρας, μέλος του Δ. Σ της Ε.Ν.Ι.Θ (ένωσης νοσοκομειακών γιατρών)
ΚΑΤΑ
Παντός υπευθύνου και αγνώστου προσώπου και ειδικά κατά παντός υπευθύνου προσώπου για την έκδοση άδειας διαμονής των μεταναστών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Κοινοποιούμενη σε:
Α) Υπουργειο Εσωτερικών
Β) Διεθνή Αμνηστία
Γ) Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
-------------------------------------
Κύριε Εισαγγελεύ,
Ως μέλη των συλλογικοτήτων στις οποίες ανήκουμε , καταθέτουμε την παρούσα μηνυτήρια αναφορά προκειμένου να διερευνηθεί από Σας εάν συντρέχει λόγος να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου προσώπου για παράβαση καθήκοντος, ( άρθρο 259 ΠΚ) ή για οποιοδήποτε άλλο αδίκημα για την τέλεση των κάτωθι πράξεων και παραλείψεων:
Με τον νόμο 3386/05 ρυθμίζονται τα ζητήματα έκδοσης και ανανέωσης της άδειας διαμονής των μεταναστών. Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις αυτού οι οποίες προβλέπονται στα άρθρα 90 και 91 του εν λόγω νόμου η ισχύς των οποίων άρχισε από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή από 23-8-2005, είχε δοθεί η δυνατότητα να καταθέσουνε τα δικαιολογητικά τους για έκδοση άδειας διαμονής
α) όσοι αλλοδαποί υπάγονταν στην διάταξη του άρθρου 90 ν 3386/2005 (δηλαδή όσοι είχαν παλαιότερα άδεια παραμονής στην Ελλάδα) από 23-8-2008 έως και 2-5-2006
β) όσοι αλλοδαποί υπάγονταν στη διάταξη του άρθρου 91 ν. 3386/2005 (δηλαδή όσοι αλλοδαποί βρίσκονταν στην Ελλάδα πριν το τέλος του 2004 και μπορούσαν να το αποδείξουν αυτό με κάποιο από τα έγγραφα που προέβλεπε η συγκεκριμένη διάταξη) από 1-10-2005 έως και 2-5-2006.
Δεκάδες χιλιάδες αλλοδαποί έσπευσαν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους στους κατά τόπους Δήμους προκειμένου να διαβιβαστούνε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στους αλλοδαπούς οι οποίοι κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους χορηγήθηκε βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών για έκδοση άδειας διαμονής. Ο ν. 3386/2005 έθετε προθεσμία στις κατά τόπους Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας διάστημα τριών 3 μηνών προκειμένου να προβούνε στην έκδοση αδειών διαμονής. (άρθρο 91 παρ. 3 : «Η διεκπεραίωση των άδειων διαμονής δεν μπορεί να υπερβαίνει το τρίμηνο….»). Παρόλο που από την έναρξη της προθεσμίας κατάθεσης δικαιολογητικών για έκδοση αδειών διαμονής
έχει περάσει 1 χρόνος και 2 μήνες, μέχρι σήμερα το 95% των αδειών διαμονής δεν έχουν εκδοθεί παντελώς αναιτιολόγητα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Περί τα μέσα Νοεμβρίου 2006 εκδόθηκαν κάποιες άδειες διαμονής από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήδη ληγμένες ενώ ο μεγάλος όγκος των αδειών διαμονής δεν έχει εκδοθεί.

Σημειωτέων δε, ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3386/05 ο αλλοδαπός υποχρεούται να καταθέτει τα δικαιολογητικά του για έκδοση άδειας διαμονής δύο μήνες πριν την λήξη της προηγούμενης άδειας διαμονής. Αφ ης στιγμής χορηγούνται άδειες διαμονής οι οποίες είναι ήδη ληγμένες, δεν έχει τη δυνατότητα ο αλλοδαπός να είναι σύννομος, δηλαδή να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για την ανανέωση της άδειας διαμονής του εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Το εν λόγω φαινόμενο της μη έκδοσης των αδειών διαμονής για χρονικό διάστημα για πάνω από 1 χρόνο δεν παρατηρείται σε καμία άλλη Περιφέρεια της Ελλάδας. Στις λοιπές Περιφέρειες της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης της Περιφέρειας Αττικής) παρατηρείται κάποια ολιγόμηνη καθυστέρηση όχι όμως σε αυτή την έκταση που υπάρχει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είχαν παρατηρηθεί και άλλες συμπεριφορές που επέτειναν το πρόβλημα της καθυστέρησης στην χορήγηση της άδεια διαμονής : για διάστημα πάνω από 6 μήνες δεν επιτρεπόταν η είσοδος στην Περιφέρεια, όχι μόνο αλλοδαπών αλλά και δικηγόρων, (οι οποίοι μετέβαιναν στην Περιφέρεια για την περαίωση των υποθέσεων των εντολέων τους). Έπειτα από αναφορά την οποία έκανε ομόφωνα ο Δ.Σ.Θ στο Συνήγορο του Πολίτη και έπειτα από παρέμβαση του Συνηγόρου, το «πρόβλημα» της απαγόρευσης των δικηγόρων να εισέρχονται στην Περιφέρεια, λύθηκε, και επετράπη η είσοδος των δικηγόρων στην Περιφέρεια συγκεκριμένες ώρες την εβδομάδα. Επιπλέον χορηγούνταν διπλά πρωτόκολλα σε δικηγόρους και αλλοδαπούς που υποβάλανε αιτήσεις και ερωτήματα προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την πορεία της υπόθεσης τους, χωρίς αυτές οι αιτήσεις να απαντιούνται ποτέ (έχει υποβληθεί μήνυση η οποία εκκρεμεί). ΕΠΕΙΔΗ η μη χορήγηση των αδειών διαμονής εντός των προθεσμιών που τάσσει ο νόμος κρατάει σε ομηρία τους μετανάστες οι οποίοι δεν μπορούνε να ταξιδέψουνε στις χώρες τους για να δούνε τις οικογένειες τους, δεν μπορούνε να κάνουν έναρξη επαγγέλματος στην Εφορία διότι απαιτείται άδεια διαμονής εάν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, δεν μπορούνε να κάνουνε οικογενειακή συνένωση με την οικογένεια τους διότι προαπαιτούμενο είναι να έχουν άδεια διαμονής σε ισχύ (και όχι βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών), ελέγχονται συνεχώς από την αστυνομία η οποία τους δηλώνει (εσφαλμένως βέβαια ) ότι μετά από την παρέλευση έτους από την χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης στο βαθμό που δεν έχει εκδοθεί άδεια διαμονής, η βεβαίωση λήγει » και καθίστανται παράνομοι στην χώρα, αντιμετωπίζουν συνεχώς προβλήματα με τις αρχές, όταν είναι κάτοχοι βεβαίωσης κατάθεσης αίτησης για έκδοση άδειας διαμονής η οποία δεν έχει απαντηθεί επί μακρόν (πολλά Κ.Ε.Π αρνούνται να θεωρήσουν το γνήσιο της υπογραφής, πολλοί δήμοι αρνούνται να τελέσουν γάμους κλπ). Επί παραδείγματι, οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι εργάζονται όλοι σχεδόν σε αλιευτικά καράβια, βρισκόμενοι 25 ημέρες το μήνα στη θάλασσα, μόνο το χειμώνα μπορούν να επισκεφθούν τις οικογένειες τους. Εάν έχει καθυστερήσει –όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα- η έκδοση των αδειών διαμονής, οι άνθρωποι αυτοί «καταδικάζονται» να μην μπορούν να επισκεφθούν τις οικογένειες τους για χρόνια. ΕΠΕΙΔΗ η υπέρμετρη αυτή καθυστέρηση στη χορήγηση αδειών διαμονής στοιχειοθετεί την αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος 259 ΠΚ για παράβαση καθήκοντος, διότι υπάλληλος ή υπάλληλοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με πρόθεση, άλλως έχοντας ενδεχόμενο δόλο, παραβαίνουν το καθήκον τους προκαλώντας σε πληθώρα τρίτων «βλάβη» παραβιάζοντας τις διατάξεις 2,5 και 10 του Σ και τις διατάξεις 1, 8 12, 13 14 της ΕΣΔΑ, καθιστά δυσεπίλυτα τα προβλήματα των μεταναστών που πληρούν τις προϋποθέσεις για να βρίσκονται νόμιμα στην Ελλάδα και αποτελεί γενεσιουργό αιτία για τη δημιουργία και άλλων προβλημάτων, διογκώνει το πρόβλημα της γραφειοκρατίας και αμαυρώνει την εικόνα της χώρας μας
δεδομένου ότι καταστρατηγούνται τα κοινωνικά και ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών.

ΕΠΕΙΔΗ οι παραπάνω πράξεις και παραλείψεις των υπευθύνων της Περιφέρειας συνιστούν το αδίκημα μου της παράβασης καθήκοντος (αρ 259 Π.Κ), (πιθανώς και άλλου αδικήματος), το οποίο διώκεται αυτεπάγγελτα .
Μάρτυρες προτείνουμε τους:
(ακολουθούν 11 ονόματα μελών φορέων μεταναστών)
Πληρεξούσιους δικηγόρους και αντίκλητους ορίζουμε τις α) Τελλή Ευτυχία του Πίνδαρου και β) Αγάπη Παπαζαφειρίου
Επειδή επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματος μου και θα αποδείξουμε τους ισχυρισμούς μας με μάρτυρες και έγραφα.
Επειδή αιτούμαστε αντίγραφο οποιασδήποτε πρότασης του εισαγγελέα επί της παρούσας
Επειδή αιτούμαστε αντίγραφο της παρούσας.

ΓΙ ΑΥΤΟ
ΖΗΤΟΥΜΕ:Την ποινική δίωξη και τιμωρία παντός υπευθύνου και αγνώστου σε εμάς προσώπου για την τέλεση των άνω αναφερόμενων πράξεων και παραλείψεων
Θεσσαλονίκη
5-12-06
Οι μηνυτές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου